HOME MY BLOGSHOP

Monday, October 18, 2010

F!nAL P@Rt

Time: Nite

Ermm malam biasa ler..kalau kat umah xtvt saya memerap jer kat bilik sambil dgr radio... saya ni bukanlah dikategorikan dalam golongan yang rajin sgt... tapi bila dtg umah org kena la jaga kelakuan sikit kan...hehehe segan ngan malu tok sah cakap ler... naklumlah ramai beno sedara mara kat umah mak mentua akak tu..... so nak ke dapur jgn haraplah sebab segan sgt2... so tugas saya malam tu jaga anak buah saya yang kecik tu jer... tgk baik kan...



Biila si kecik dah sedap tido...mknan pun dah siap masak...actually dorg buat BBQ...bakar2 jer... so apalagi bawa la si along g kat luar umah... hehehhe nak amik mknan...konon2 nak kasi along mkn... last sekali along mkn sikit jer mak lang dia yang tukang perabih...hahahaha mujur ler ada ank buah boleh gak cover....kahkah... mlm tu saya mkn ayam ngan ketam jer...pantang sumer ilang dah... pastu apa lagi mula la jari2 memerah sebab alahan kulit jadi gatal2....ketam punya penangan...hamik kau....



Dah mkn kenyang...mata pun dah kuyu...masuk bilik ler... solat pastu golek2 layan novel sbb tak oleh nak tido..kul 1 lebih baru ler lelap...zzzzZZZZ

AHAD

Esoknya takder apa xtvt sgt pun... makcik2 kat umah tu dorg nak buat kempas (kalau tak salah)... makanan org melaka...mcm otak2 tapi taruh ikan kat dalam daun ngan kelapa....nak buat tak ta tgk dari jauh jer la....boleh tahan jugak la cara nak buat dia...siap kena giling2 kelapa yang dah diparut.... lama jugak tgk dorg dok giling2 kelapa tu....dah siap giling masukkan sume rempah.... pastu taruk dalam daun apa ntah (hehehe) pastu taruk ikan kat tgh2 kelapa y giling tadi.... pastu balut then tunggu utk bakar jer.... ni la upanya masa ngah bakar ia



Saya tgk kejap jer pastu saya dah lari g tgk tv kat hall... masa lunch tu la ktorg mkn kempas yang acik2 tu buat tadi.... sedap jugak..hehehehe...pas makan kemas2 sumer...BOSAN tak der xtvt nak uat.. nak lepak kat hall ramai sgt kaum Adam kat situ...last sekali apalagi lepak kat bilik la sambil layan novel,,,,seb baik bawa novel leh gak baca....sampai ptg saya betapa kat dlm bilik tu.... padahal masa tghari tu dah tak der org dah coz dorg g laut..tggal 3 4 org jer kat umah... malas lak nak kuar... hehehehe

Dekat kul 9 barula ktorg bertolak balik Putrajaya.... sgt2 mengantuk ....

** Isnin tu sy tak sedar diri ngantuknya pasal...sedar2 dah kul 7.05... mcm lipas kudung saya dibuatya siap pun ala kadar jer...seb baik tak merah punch card... hehehe

No comments:

Post a Comment

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI