HOME MY BLOGSHOP

Thursday, January 15, 2009

MeM@nCinG Di PuLaU PaNjanG

hai jumpa lagi kita.... ermmm sebenarnya nak cerita ni... saya baru belajar benda baru...apadia?...ermmm sy blaja macam mana nak memancing pakai joran.....hahahahaha... inilah cara2 nak pegang joran yanag betul tau.... ini juga merupakan salah satu aktiviti saya di hujung minggu.... pergi bersiar-siar di tepi pantai... ada nampak tgn kecik tu...tu tangan cikgu yang ngajar sy pegang batang joran....



berat tau batang joran ni...hahaha sebenarnya saja jer nak blajar macamner nak memancing..tgk org lain mancing mcm best jer....ermm tapi mancing ni sy kurang minat skit sebab menguji kesabaran yang cukup tinggi tau... biasanya saya p jalan2 jer kat tepi pantai sambil main air laut...tapi kali ni teringin nak pegang batang kail la plak so...... tgk tu khusyuk kan pegang batang kail....bersemangat lagi tu....




tgk tu sempat lagi... berposing....kalau mcm ni gayanya sampai besok pun tak dapat ikan la....asyik nak bergambar jer....

owh yang baju merah tu housemate saya...tgk jampi bagi ikan mkn umpan.... tgk tu khusyuk jer baca mentera semerah padi.. hahahahahahaha.....sbnarnya dah pnat pegang joran..tgh panggil cikgu tu....

jeng jeng jeng jeng....... tgk tu hasil tangkapan ikan ku...percaya tak..besar dan berat sekali...kalau pergi jual kat pasar kompom mahal ni....hahahahaha..... ermmm ikan apa ea..lupa plak namanya..... dah penat memancing... bergambar plak... nak tgk gambar unik.... saksikan di bawah ini......

3 comments:

  1. amboiii..bukan men lagi...pandai ke tangkap ikan tuh...ape kaba...lame tak dgr berita...bila nak dtg sini....arituh kak ina ada ckp siti dtg..tapi sekejap je...hhmmmm

    ReplyDelete

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI